تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

پیاز و عسل و خواص مصرف عسل و پیاز

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ب.ظ

خواص عسل و پیاز در درمان بیماری ها به خوبی شناخته نشده و افراد کمی با فواید مصرف پیاز و عسل آشنا هستند. بر خلاف سایر مقالات ما در آهوتا که بیشتر در ارتباط با عسل درمانی می باشد، در این مقاله تمرکز اکثریت بر روی پیاز داریم! در صورتی که از شربت سرفه فعلی خویش ناراضی هستید، عسل و پیاز را امتحان کنید که نوعی داروی سرفه است. این ترکیب، نوعی دوشاب خوش طعم و کارساز می‌باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده پیاز می‌توان داروهای طبیعی زیادی فرآوری نمود.


خواص عسل و پیاز برای انسان

یک ویروس بسیار ناخوشایند داخل بدن ما هستی دارد که هیچ پزشکی نمی‌تواند آن را از بین ببرد. این ویروس جدید، اخیر و نیرومند است که هیچکس منشأ آن را نمی‌داند و نمی‌توان با به کارگیری واکسن از دست این ویروس رها شد.

خواص عسل و پیاز

اتفاقی در یک کودکستان برای پسرم اتفاق افتاد که از قبل تحت تأثیر مصرف بره موم (پروپولیس) بوده و بدن او الی حدی تغییر ناپذیر بود. با این حال به نوعی طب ویرسی مبتلا شد که دربرگیرنده آبریزش بینی و سرفه می‌شد. چگونگی گلوی او خوب بود که شاید به علت مصرف بره موم بوده است، اما سرفه‌های او بسیار شدید بود.

ابتدا مصرف روزانه ۴ قاشق چای خوری دوشاب جوانه کاج برای او تجویز شد که نشانه چندانی در رفع مشکل او نداشت. همنشین داشتم مقادیر اکثریت دوشاب جوانه کاج مصرف نماید، اما این شربت حاوی بنزوات سدیم بود که مصرف مقدار بسیار آن باعث مسمومیت می‌شود.


سپس شربت سیاه خانگی را امتحان کردم که از تربچه سیاه فرآوری می‌شود، ولی این شربت اغلب بر روی گلوی او اثر داشت، بنابراین تأثیری بر سرفه نداشت. سپس روش‌های پزشکی را آزمون کردیم: افشانه‌ای حاوی ۱ میلی‌لیتر دگزامتازون و ۲ میلی‌لیتر آب شور، که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.


پس از دو هفته، خویش من نیز به این ویروس مبتلا شدم. من لوزه خویش را در دوران جوانی جراحی کرده بودم، بنابراین این ویروس مستقیماً وارد حنجره من شده و باعث سوزش گلو و سپس گُنگی و سرفه من شد. ترکیب عسل و شربت تربچه سیاه تأثیر نکویی بر گلوی من داشت.

عسل و پیاز

ترکیب عسل و پیاز برای درمان سرفه

تصمیم گرفتم الی برای رفع مشکل سرفه فرزندم، از ترکیب عسل و پیاز کاربرد کنم. این پیشه بعد از ۲ روز سرفه او را کاملاً رفع کرد.


تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است. یک پیاز را بصورت خلالی شعور کرده و درون یک کاسه بریزید. بر روی آن عسل بریزید و بگذارید این مواد به مدت چند ساعت با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آن، ترکیب شما حاضر است.


به مدت دو روز، یا هر مدت زمانی که دفعات سرفه شما کاهش می‌یابد، هر دو ساعت ۱ قاشق چایخوری از این ترکیب را تمایل کنید. بعد از آن، دفعات مصرف را ناچیز کنید لغایت زمانیکه به میزان ۳ بار در روز برسید. حتی چنانچه سرفه‌های شما متوقف شدند، این دوشاب را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز مصرف نمایید. کودکان نیز می‌توانند این ترکیب را مصرف نمایند، زیرا مصرف پیاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر در مواقعی که پرتو ملین خفیف بر روی روده داشته باشد.


عسلی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند می‌تواند از هر نوعی باشد، به شرط اینکه عسل خام جاسازی کنید. همچنین عسل موجود باید مایع باشد، زیرا چنانچه عسل متبلور شده باشد، در واقع نمی‌توانید از آن بهره‌گیری کنید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید آن را گرم کنید تا دوباره به حالت مایع در بیاید. برای این قصد شیشه عسل را داخل آب داغ پیمان دهید و هر چند دقیقه یه بار آن را به هم بزنید. سپس آن را از داخل آب در آورده و بگذارید تا خنک شود، زیرا فقط در این حالت می‌توانید آن را با پیاز ترکیب کنید و هرگز عسل داغ را بر روی پیاز نریزید.


اگر عسل طبیعی ندارید

در صورتی که عسل طبیعی در کمر بستن ندارید می‌توانید از شکر بهره‌گیری کنید. البته چشمداشت خواص عسل طبیعی را متعلق به نداشته باشید.


بنابراین مراحل پایین را سپریدن دهید:


– یک پیاز بزرگ را پوست کنده و آن را به دو نیم دسته کنید و تو یک کاسه قرار دهید.


– روی هر نیمه پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای بپوشانید.


– روی این کاسه را به مدت یک ساعت بوسیله یک بشقاب بپوشانید.


– سپس شربت بدست آمده را مصرف کنید، یا اگر یک فرد بزرگسال هستید، همه پیاز را بخورید.


تأثیر این طریق امثال ترکیب عسل و پیاز نخواهد بود، ولی کمینه می‌توانید از خواص اکسپکترانت پیاز بهره‌مند شوید. احد از روش‌های موثر جهت رفع خلط سینه، مخلوط پیاز با روغن نارگیل است. سینه خویش را بوسیله این مخلوط بپوشانید، روی آن حوله ظرفشویی بگذارید و سپس آن را با یک قطعه پارچه ببندید.


احتیاط

در صورتی که دچار به یک پریشانی خونریزی هستید، به خاطر داشته باشید که پیاز ممکن است سرعت لختگی خون را تفریق دیتا و زمانی که به عنوان دارو مصرف می‌شود، ریسک خونریزی را افزایش دهد. مشخص نیست که آیا مصرف آن بصورت دمنوش نیز همین نشانه را دارد یا خیر، ولی شدنی است بخواهید این دوشاب را به دفعات اقلیت مصرف نمایید. هیچ تحقیقی بر روی اثرات این شربت در این طور شرایط اتمام نشده است.


اگر یک فرد بزرگسال هستید و نمی‌توانید پیاز و عسل را در درازا روز مصرف نمایید، بهتر است ترکیب قهوه و عسل را آزمون کنید.

چرا پیاز اینقدر برای تن مفید است؟

پیاز حاوی مواد پایین است:


– مواد معدنی: پتاسیم، فسفر، کلسیم، منگنز، سدیم، گوگرد، آهن، روی، مس، سلنیوم


– ویتامین‌ها: ویتامین B1 و B2، ویتامین C، اسید فولیک، ویتامین‌های A و E


– آمینو اسیدها: اسید گلوتامین، آرژینین، لیسین، گلیسین و غیره


– روغن‌های بنیادی به همراه ترکیبات گوگرد


– کورستین


– آلیسین (مقدار آن در پیاز کمتر از سیر است)


پیاز در درازا تاریخ

* پلینیوس، یک دانشمند رومی معروف سده اول در مقوله علوم طبیعی، برای افرادی که توسط سگ هار گاز گرفته شده بودند، مصرف خوراکی پیاز خام یا استفاده از آن به عنوان یک ضماد موضعی را تجویز می‌کرد.


* پلاتتوس پیاز را برای مقابله با جذام رهنمود می‌کرد.


* سلسوس، نویسنده قدیمی ۸ کتاب پزشکی، پیاز را جهت رویارویی با تب نوبه تجویز می‌کرد.


* نرو، امپراطور روم در سده اول میلادی، بای داشتن صدایی رسا، پیش از خوانندگی پیاز مصرف می‌کرد.


* لیک از پیاز برای شفا نیش پشه‌ها بهره‌گیری می‌کرد.


* لوییس می‌گفت که پیاز دارویی شگفت‌انگیز برای شفا تاول است.


* سیدنهام و کولم، پیاز را برای مقابله با هیدروپسی پیشنهاد می‌کردند.


* پاخاگورو از پیاز به عنوان داروی یرقان استفاده می‌کرد.


* برخی افراد بومی آمریکای شمالی، از پیاز برای مقابله با روماتیسم و فلج استفاده می‌کردند.


* قبیله‌های زولو در آفریقای جنوبی، پیاز و سیر را برای درمان جوش و دمل بکار می‌بردند.


پیاز حائز خواص ضدباکتریایی است

پیاز گیاه خارق‌العاده‌ای است. تحقیقات متعددی درباره ظرفیت ضدمیکروبی هستی داشته‌اند و نتایج آن‌ها زیاد خوب بوده و پرتو دهنده تکاپو ضدمیکروبی آن در برابر ۸ نوع ریزاندامگان هستند. حتی زمانی که پیاز با عسل ترکیب شود، این خاصیت‌ها بیشتر می‌شوند.


تحقیق دیگری نشان می‌دهد که پیاز و عسل ویژگی مقابله با استافیلوکوکوس اورئوس، استرپتوکوکوس فکالیس، نامزد آلبیکانس، کلبسیلا پنومونیه، سودوموناس آئروژینوزا، اشریشیا کولی، گونه‌های سالمونلا و شیگلا دیسانتری را دارند.

آب پیاز و عسل برای پوست

پیاز به تنظیم خفگی خون بالا کمک می‌کند

طب سنتی چینی برای کنترل خفگی خون بالا، از غذا درمانی بهره‌گیری می‌کند. بر بنیاد تحلیل‌های آماری غذاهای ضد خفگی خون، که در ۲۰ کتاب با جستار به کارگیری خوراک درمانی برای کنترل خپگی خون بالا رهنمود شده‌اند، پیاز بیشترین دفعات توصیه را به خود برگزیدن دیتا است.


محصولات خاصی وجود دارند که در بر گیرنده عصاره‌های پوست انگور، پیاز، روغن زیتون، ال‌کارنیتین، ویتامین E، ویتامین C، لیکوپن و اسید فولیک هستند. مصرف یومیه این محصولات به مدت یک هفته می‌تواند فشار خون سیستولیک (رقم بالا) را در افراد دچار به خفقان خون بالا تفریق دهد و تأثیری بر فشار خون دیاستولیک (رقم پایین) آن‌ها نگذارد.


پیاز حتی بعد از پخته شدن، حائز خاصیت ضدالتهابی قوی است

در تحقیقی که اصر ضدالتهابی ۱۱۵ نمونه مواد غذایی پس از حرارت‌دهی را بررسی می‌کرد، پیاز در دسته مواد غذایی بسیار پرکار پیمان گرفت. سایر غذاهای این تقسیم عبارتند از: پوره کوهی و سیب‌زمینی شیرین قرمز، برگ چای ناشتایی انگلیسی، قارچ صدفی، دارچین و قارچ دکمه‌ای.


پیاز و عسل به شفا سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می‌کنند

برای این منظور، دارویی طبیعی به شرح زیر جاسازی کنید:


  • – ۲ قاشق غذاخوری آب پیاز

  • – ۱ قاشق غذاخوری عسل

  • – ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

  • – ۱ فنجان چای یا آب گرم

  • این آمیخته را ۳ بار در روز، یا در موارد شدید، ۶ بار در روز بنوشید.


پیاز می‌تواند تب را کاهش دهد

یک پیاز را بصورت تکه‌های نازک شعور کنید. کف پاهای خود را با روغن نارگیل مشت و مال دهید. کمی از تکه‌های پیاز را درون کمان کف پا قرار داده و آن را با یک تکه پارچه یا باند ببندید. روی این بانداژ را در درازا شب با جوراب بپوشانید الی پیاز سموم بدن و بیماری را از بدن شما بیرون نماید و بدین ترتیب تب شما نیز فروکش خواهد کرد.


با در عقیده دریافت این نکته که در کف پاهای ما، انتهای تقریباً ۷۰۰۰ عصب وجود دارد که به اندام‌های مختلف در سرتاسر تن متصل هستند، این طریق منطقی به عقیده خواهد رسید.


نوشیدن آب پیاز رقیق شده با آب نیز می‌تواند به تسکین تب شما کمک کند.


عسل و پیاز به تغذیه باکتری‌های سودمند روده کمک می‌کنند

پری‌بیوتیک‌ها به عنوان غذای پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های سودمند روده) شناخته می‌شوند. یکتا از این پری‌بیوتیک‌ها فروکتواولیگوساکارید (FOD) است که بطور طبیعی در مواد غذایی همانند گندم، پیاز، موز، عسل، سیر یا تره فرنگی یافت می‌شود. «تخمیر FOS تو روده کبیر منجر به ایجاد اثرات فیزیولوژیک زیادی از جمله افزایش تعداد بی‌فیدوباکتری‌ها درون روده بزرگ، افزایش جذب کلسیم، افزایش وزن مدفوع، تفریق موعد عبور مواد غذایی از دستگاه گوارشی و بردباری کاهش سطوح چربی خون می‌شود. 

انگار می‌شود که افزایش بی‌فیدوباکتری‌ها، به علت تولید ترکیباتی جهت بازدارندگی از پاتوژن‌های بازدارنده بالقوه، تفریق سطوح آمونیاک خون و فرآوری ویتامین‌ها و آنزیم‌های گوارشی، برای تن مفید باشد.»


کمک به تفریق اثر زخم یا سوختگی

تحقیقات بسیاری پرتو می‌دهند که به کارگیری افشره پیاز، به عنوان محصولی ویژه در بر گیرنده هپارین و آلانتوئین بر روی پوست به مدت ۱۰ هفته الی ۶ ماه، رنگ، نما و در ضمن درد و خارش جای زخم افراد که ناشی از سوختگی، پاک کردن تتو، انواع زخم‌ها یا حذف بافت‌ها بوسیله جراحی هستند، را شفا می‌بخشد.


پیاز به شفا التهاب‌های پوستی گوناگون کمک می‌کند

گذاشتن پیاز خرد یا له شده بر روی نواحی دچار به التهاب پوستی، نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت. این کار همچنین می‌تواند رشد موها را تسریع ببخشد. یک پژوهش کهن نشان می‌دهد که بکار بردن آب پیاز بر روی پوست سر به مدت ۸ هفته، می‌تواند رشد موها در کسان دارای ریزش مو به دلیل طاسی موضعی را بهبود ببخشد.


کمک به دشواری ها مربوط به کلیه

مصرف پیاز به هر شکل (خام، آب‌پز یا پخته شده) داروی بسیار نکویی برای کلیه بوده و به از بین بردن سنگ کلیه نیز کمک می‌کند.


کمک به بی‌خوابی

پیاز خاصیت آرامبخش و دلگشا بر اعصاب ما دارد، بنابراین به خواب آسان و بهتر ما کمک می‌کند. برای این منظور باید پیاز را در ساعات اولیه شب مصرف کنید.


پیاز برای دیابت نیز سودمند است

پیاز به انگیزه ویژگی کاهندگی قند خون، غذای زیاد مهمی برای کسان دچار به دیابت می‌باشد.


احتیاط درباره مصرف عسل و پیاز

* «نشریه پزشکی دستگاه گوارش آمریکا» اظهار می‌کند در حالی که افرادی در حالت طبیعی سوزش معده را تجربه نمی‌کنند می‌توانند پیاز خام را بدون دشوار مصرف نمایند، ولی مصرف پیاز در افرادی که دچار به سوزش معده مزمن یا مرض رفلاکس معده هستند، می‌تواند این علائم را وخیم‌تر کند.


* مصرف مقادیر زیاد پیاز می‌تواند مایه رقیق‌تر شدن خون شود. در صورتی که مقدار زیادی پیاز سبز بخورید یا میزان مصرف خویش را تند افزایش دهید، ویتامین K موجود در آن ممکن است با داروهای مشخص رقیق کننده خون مثل کومادین، تداخل ایجاد کند.


نظر شما درباره مصرف عسل و پیاز چیست ؟ آیا این ترکیب را امتحان کرده اید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۲
محمد محمد

خواص عسل

پیاز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی