تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

با خواص عسل مرکبات آشنا شوید !

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۴ ب.ظ

عسل مرکبات محصولی است که از تلاش و فعالیت زنبور عسل بر روی شهد شکوفه های درخت نارنج که به بهارنارنج معروف است و سایر مرکبات مانند پرتقال و لیمو تهیه و تولید می شود. عسل مرکبات دارای طعمی خوشایند می باشد و خواص دارویی فراوانی مانند: تقویت حافظه، ضدعفونی کننده و مفید برای سرماخوردگی می باشد.

 

اینفوگرافیک عسل مرکبات

خواص عسل مرکبات

  • منطقه و زمان برداشت : شمال و جنوب کشور و زمان برداشت در فصل بهار است.
  • رنگ : کهربایی روشن

۱. سرشار از آنتی اکسیدان ها است

عسل مرکبات طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های طبیعی را به رژیم غذایی اضافه می کند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در «شیمی تحلیلی و بایوآنالیزوریک» منتشر شد، محققان دانشگاه وین میزان فلاونوئید انواع مختلف عسل از جمله عسل مرکبات را آزمایش کردند. این عسل حاوی کورستین، هسپریدین، لوتئولین، کامپفرول، گالانژین، نارنژنین و ایزورامنتین آنتی اکسیدان هایی با اثرات ضد التهابی، ضد حساسیت، ضد سرطان و ضد ایمنی در بدن است. آنتی اکسیدان های موجود در عسل مرکبات ممکن است به محافظت در برابر آسیب های رادیکال آزاد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

۲. منبع خوب مواد معدنی

عسل مرکبات ممکن است منبع خوبی از مواد معدنی کمکی، برای حمایت از تغذیه در انسان باشد. در یک تجزیه و تحلیل تغذیه ای که در سال ۲۰۰۵ در “تالانتا” منتشر شد، محققان دانشگاه سویل عسل مرکبات را برای مواد معدنی آن مورد بررسی قرار دادند که در آن ترکیبات روی، بور، منگنز، منیزیم، کلسیم، سلنیوم، مس، پتاسیم و سدیم یافت شد. با این حال، میزان مواد معدنی آن بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن عسل تولید می شود، بسیار متفاوت است.

۳. اثرات ضد باکتریایی

محققان یونانی در مقاله ای که در سال 2011 در “Anaerobe” منتشر شد، تأثیر چندین نوع مختلف عسل از جمله عسل مرکبات را برای از بین بردن باکتری ها در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار دادند. عسل مرکبات خواص ضد باکتریایی قابل توجهی را در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا از جمله استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی سالمونلا انتریکا و اترها نشان داد. محققان نتیجه گرفتند که با افزایش مقاومت پاتوژن ها به آنتی بیوتیک ها، به داروهای ضد باکتریایی بیشتری مانند عسل مرکبات نیاز است.

۴. عسل مرکبات برای مقابله با سرطان

در یک مطالعه نشان داده شد، افرادی که روزانه یک قاشق غذاخوری عسل مرکبات را همراه آب می نوشند خطر ابتلا به سرطان ریه کمتری داشتند.

مطالعات دیگر حاکی از آن است که عسل مرکبات ممکن است از سرطان مری، معده، پستان و لوزالمعده محافظت کند.

با توجه به اینکه مرکبات دارای تعدادی ترکیبات گیاهی از جمله فلاونوئیدها هستند که ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کنند این عسل نیز دارای همین ویژگی می باشد.

برخی از این فلاونوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و ممکن است به ژن های خاصی که مسئول برخی از بیماری های دژنراتیو از جمله سرطان هستند را مسدود کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۶
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی