تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

خاصیت های فوق العاده عسل شبدر برای سلامتی !

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱ ق.ظ

عسل شبدر به دلیل داشتن طعم شیرین و ملایم بسیار محبوب است. برخلاف سایر شیرین کننده های رایج مانند شکر، این عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که برای سلامتی شما مفید می باشد.

عسل شبدر عطر و طعم بیشتری نسبت به شکر مصنوعی دارد و بسیاری از افراد از آن برای شیرین کردن چای، قهوه و دسرها استفاده می کنند.

همچنین به دلیل داشتن خواص بی نظیرش از جمله خاصیت ضد باکتریایی و اثرات تسکین دهنده آن بر گلو درد، معمولاً در داروهای سرماخوردگی و سرفه و داروهای خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

ویژگی های عسل شبدر:

رنگ عسل شبدر: روشن

بو: خوشایند و لطیف

طعم: ملایم

کاربردهای آن: از خواص دیناموژیک برخوردار است. این عسل برای ورزشکاران و تمام افرادی که باید فعالیت های طولانی انجام دهند و اشخاص ضعیف و افرادی که مقاومت بدنشان کم است مفید می باشد.

عسل شبدر سرشار از مواد مغذی است. یک قاشق غذاخوری (۲۱ گرم) عسل شبدر حاوی:

کالری: ۶۰ کالری
پروتئین: ۰ گرم
چربی: ۰ گرم
کربوهیدرات: ۱۷ گرم
کربوهیدرات این نوع عسل بیشتر به شکل قندهای طبیعی است. با این وجود مقادیر کمی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله منیزیم، پتاسیم، آهن و روی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

فواید سلامتی عسل شبدر 

۱. زخم ها را بهبود می بخشد-۲. مشکلات کبدی را برطرف می کند-۳. سطح کلسترول را حفظ می کند-۴. آنتی اکسیدان ها-۵. درمان سوختگی-۶. سرکوب کننده سرفه-۷. فشار خون را تنظیم می کند-۸. ضد پیری-۹. بهترین شیرین کننده طبیعی برای کودکان-۱۰. جلوگیری از سکته مغزی

 

۱.مشکلات کبدی را برطرف می کند

علاوه بر این افرادی که دچار مشکلات کبدی هستند، با مصرف روزانه عسل شبدر می توانند با مشکلات کبدی خود مقابله کنند. این عسل می تواند رشد تومورهای کشنده در کبد را کنترل کرده و فعالیت های روده را نیز تحریک کند. مصرف روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل شبدر به طور منظم به درمان مشکلات کبد کمک می کند.

۲.سطح کلسترول را حفظ می کند

جدای از موارد ذکر شده در بالا، عسل شبدر که در معرض گرما قرار دارد، به دلیل توانایی آن در از بین بردن کلسترول بد مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. این عسل می تواند از بیماری هایی مانند آترواسکلروز(تصلب شرایین) جلوگیری کند. عسل شبدر به صورت خام به از بین بردن کلسترول های بد کمک می کند. همچنین آترواسکلروز ناشی از تجمع غیر طبیعی کلسترول در رگ های خونی را ممنوع می کند و بیماری قلبی و سکته مغزی را از بین می برد.

۳. آنتی اکسیدان ها

عسل شبدر دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این امر به کاهش اکسیداسیون لیپوپروتئین های با چگالی کم کمک می کند و باعث ایجاد پیشرفت آترواسکلروز می شود. گرمای بیش از حد می تواند به خواص عسل شبدر آسیب برساند. عسل شبدر خام پر از مواد معدنی و ویتامین ها است. گفته می شود عسل شبدر و هر عسل دیگری را به کودکان کمتر از ۲ سال ندهید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله عوارض مصرف عسل برای کودکان را مطالعه کنید.

 

عوارض جانبی

استفاده از عسل شبدر که تازه استخراج می شود ممکن است برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نباشد؛ زیرا بسیار سریع رس می بندد. به این منظور شما می توانید عسل را از طریق حرارت غیر مستقیم یا همان روش بن ماری، عسل رس بسته را باز کنید اما به یاد داشته باشید که نباید بیش از حد گرم شود؛ زیرا حرارت زیاد آنزیم های عسل را از بین می برد.

نتیجه گیری

عسل شبدر به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد پیری، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی، به عنوان یک غذای عالی برای شروع یک روز در نظر گرفته می شود؛ زیرا هضم آن نیز آسان است. با مصرف روزانه عسل شبدر می توان از ابتلا به بیماری های خطرناک مانند آترواسکلروز (تصلب شرایین) و سکته مغزی جلوگیری کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۷
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی