تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

گرده گل چیست و چه خواصی دارد ؟!

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳ ب.ظ

گرده گل چیست و چه خواصی دارد ؟!

نحوه مصرف گرده گل و دوز مناسب آن رابطه مستقیمی با روند بهبود بیماری ها دارد. گرده زنبور عسل ماده ای پودری شکل است که گیاهان برای تولید مثل، آن را تشکیل می دهند. زنبورها این گرده ها را روی پاها و بدن خود جمع می کنند و آن را به عنوان یک منبع غذایی به کندو برمی گردانند.

گرده زنبور عسل همچنین ممکن است حاوی مقداری شهد گل و آنزیم های هضم زنبورعسل باشد. علاوه بر آنتی اکسیدان ها، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، آنزیم ها، پروتئین و کربوهیدرات ها است. هنگامی که زنبورها با گرده ای که جمع می کنند به خانه باز می گردند، توسط سایر زنبورها مقدار کمی از موم زنبورعسل و عسل پوشانده می شود. این “نان زنبور” نامیده می شود و منبع اصلی پروتئین زنبورهای موجود در کندو است.

طریقه مصرف گرده گل

بهتر است گرده گل را صبح ها به صورت ناشتا مصرف کنید:

۱. از دانه ها به عنوان یک غله برای ماست یا غلات استفاده کنید.

۲. گرده زنبور عسل را به خنک کننده گرانول خانگی اضافه کنید در حالی که هنوز مرطوب و چسبنده است.

۳. گرده گل را درون یک اسموتی مخلوط کنید.

۴. می توانید از آن برای تهیه دسرهای خود استفاده کنید.

۵. دانه های گرده گل را به طور مستقیم روی سالاد بپاشید.

۶. درون سس سالاد مانند سس خردل عسلی ترکیب کنید.

۷. روی پاپ کورن بپاشید. از گرده گل می توان برای تزیین در بالای شکلات تیره استفاده کرد.

۸. نان سبوس دار را با فندق شکلاتی آغشته کرده و با دانه های گرده گل تزیین کنید.

۹. همچنین می توانید مقداری گرده گل را با عسل طبیعی و ماست ترکیب کنید.

۱۰. با فرو بردن برش های سیب در هوموس و سپس پر کردن با دانه های گرده گل، شما یک میان وعده سرشار از پروتئین و فیبر دریافت خواهید کرد.

طریقه مصرف گرده گل برای پروستات

افزودن گرده گل به رژیم غذایی برای مردان مسن که مشکل پروستات دارند، عالی است. دکتر آلن کایاس (فرانسوی) به مردانی که سن آن ها بیشتر از ۵۰ سال است، مصرف گرده گل با دوز ۱۵ گرم در روز را برای دوری از این بیماری پیشنهاد می دهد. او معتقد است با مصرف منظم گرده گل می توان از بیماری های پروستات که با داروهای شیمیایی هم گاها قابل درمان نیست جلوگیری نمود.

 

طریقه مصرف گرده گل برای کودکان

برخی از پزشکان کشور لهستان و فرانسه به برنامه غذایی چند نفر از کودکان که از نظر جسمی ضعیف بودند، گرده گل (pollen) اضافه کردند. بعد از آن که یک دوره کوتاهی گرده گل مصرف کردند، در وضعیت جسمی این کودکان تقویت بالایی مشاهده شده و نتیجه آزمایش خونشان روند درمان سریع تری را نشان داد.

برای اینکه فرزندان شما از حداکثر مزایای گرده زنبورعسل بهره مند شوند، متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه نصف قاشق غذا خوری گرده را برای کودکان ۲ تا ۶ ساله و ۱ قاشق غذاخوری برای افراد ۶ تا ۱۲ سال مصرف کنند. نوجوانان ۱۲ ساله و بالاتر می توانند روزانه ۲ قاشق غذاخوری مصرف کنند.

اگر فرزند شما برای اولین بار از گرده زنبور عسل استفاده می کند، به عنوان اولین وعده فقط یک یا دو عدد از آن را به او بدهید تا مطمئن شوید که به این غذای طبیعی حساسیت ندارد. اگر می دانید که کودک شما به عسل یا سایر محصولات زنبورعسل حساسیت دارد، بهتر است از تجویز گرده گل برای او خودداری کنید؛ زیرا ممکن است واکنش های ناخوشایندی رخ دهد. اگر بعد از اولین وعده، هیچ عارضه نامطلوب ظاهر نشد، می توانید به تدریج دوز را به یک قاشق غذاخوری گرده گل در روز افزایش دهید.

آیا گرده گل بی خطر است؟

به نظر می رسد گرده زنبورعسل برای اکثر مردم بی خطر است و حداقل می توان در کوتاه مدت از آن مصرف نمود. اما اگر آلرژی به گرده دارید، ممکن است بیشتر از آنچه که برای شما خاصیت داشته، عواقب بدی را در پی داشته باشد.

گرده زنبور عسل برای زنان باردار بی خطر نیست ولی در صورت شیردهی، باید از مصرف گرده زنبور عسل خودداری کند. گرده گل ممکن است باعث افزایش خونریزی در صورت مصرف برخی از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین شود. در صورت مصرف هرگونه داروی بدون نسخه یا گیاهان دارویی، قبل از استفاده گرده زنبور عسل با پزشک خود مشورت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۷
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی