تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

خواص عسل و زعفران کدام اند؟!

سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۱۴ ب.ظ

خواص عسل و زعفران کدام اند؟!

آهوتا | سه شنبه نهم دی ۱۳۹۹ | 18:13

عسل و زعفران هم مانند بسیاری از نوشیدنی های خوش طعم و پر خاصیت که با ترکیب مواد مختلف به وجود می آیند، یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که سرشار از مواد مغذی بوده و ترکیب فوق العاده عسل و زعفران باعث می شود که خواص آن ها در کنار هم چند برابر شود.

زعفران چیست؟

زعفران گیاهی شگفت انگیز، زیبا و معطر است که این صفات موجب شده توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کند. عطر سحر انگیز و مزه دلپذیر و گل زیبای زعفران در شناسایی خواص مختلف خوراکی و درمانی و سایر ویژگی های آن تاثیر داشته است. زعفران گیاهی است طبی و خوراکی که از دوران باستان، کشت آن در ایران رایج بوده است. ارتفاع آن در حدود یک وجب است. برگهای آن دراز، خطی و به رنگ سبز بوده که مستقیما از یک پیاز سفت که زیر زمین می باشد خارج می شود و گل های آن به رنگ بنفش است.

 

خواص عسل و زعفران

 

۱) تقویت کننده قدرت بینایی

ترکیب قدرتمند عسل و زعفران موجب تنظیم و تقویت سلول های چشم می شود و از سلول های بینایی چشم ها محفاظت می کند. البته این خاصیت اغلب برای سالخوردگان مهم است؛ زیرا درمانی موثر برای لکه زرد شبکیه سالخوردگان محسوب می شود.

۲) دشمنی سرسخت برای سرطان

طی پژوهش های علمی انجام شده، اثبات شده است که این ترکیب استثنائی خاصیت ضد سرطانی دارد، چرا که در این ترکیب آنتی اکسیدان های زیادی موجود می باشد.

به طور کلی جلوگیری از ایجاد تومور در بدن، از وظایف عسل و زعفران است، همچنین به این دو ماده صیاد رادیکال های آزاد می گویند.

۳) مسکنی بدون عوارض برای درد های شما

یکی از معروف ترین خاصیت های ترکیب عسل و زعفران، تسکین دردها می باشد.

خاصیت تسکین این دو ماده به خاطر وجود ترکیبی از سافرانال می باشد.

*سافرانال یک مایع روغنی فرار است که در جریان بخار آب دارای لکه زرد روشن است و در اتانول، متانول و اتر نفت به خوبی حل می شود.

بنابراین این ترکیب باعث کاهش استرس، تنظیم خواب و تمرکز فکر و ذهن می شود.

عسل و زعفران

 

۴) پوستی براق و شفاف

ماسک عسل برای پوست و ترکیب آن با زعفران، تاثیر فوق العاده ای را بر جای می گذارد. به علت آبرسانی که برای پوست انجام می دهند، پوستتان را نرم، لطیف و تمیز می کنند، بخصوص در فصل سرما، این کار توصیه می شود.

۵) رسیدن به اندامی ایده آل

کاهش وزن با عسل و زعفران به این روش صورت می گیرد که استفاده از این دو خوراکی با هم موجب کاهش اشتها می شود، بنابراین از پرخوری جلوگیری می کنند و موجب لاغری خواهند شد.

در این جا ما فقط به بررسی برخی از خواص عسل و زعفران پرداختیم، ولی پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با خواص عسل، دیگر مقالات آهوتا را مشاهده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۹
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی