تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

معرفی چند ماسک مو و خواص عسل برای مو

چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵ ب.ظ

 خواص عسل برای مو در عصر حاضر مورد توجه بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته است. تا چند دهه قبل اکثر مردم عسل را فقط به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، جایگزین قند مصنوعی، برای زندگی سالم تر در نظر می گرفتند و از خواص عسل برای پوست و مو اطلاعاتی نداشتند. استفاده از عسل و خواص آن در طول تاریخ به خوبی مستند شده است و این محصول چند منظوره در اکثر نقاط و در بسیاری از فرهنگ های جهان استفاده می شود. عسل عنصری محبوب در تولید محصولات آرایشی بهداشتی است و مزایای وسیعی برای سلامت موها و پوست سر شما دارد.

ویژگی های عسل برای مو

  • عسل یک نرم کننده طبیعی است، به این معنی که رطوبت را در موهای شما مهر و موم کرده و آن را حفظ می کند. این امر باعث جلوگیری از شکستگی مو می شود.
  • عسل دارای خواص آنتی اکسیدان غنی است که باعث جلوگیری از آسیب به موی سر شما می شود.
  • عسل فولیکول های مو را تقویت می کند و ریزش مو را متوقف می کند.
  • عسل همچنین دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. این ویژگی ها مانع از عفونت های پوستی و مسائلی مانند شوره سر، اگزما و پسوریازیس می شود.

خواص عسل برای مو

خواص عسل برای مو

۱) تاثیر عسل بر مشکلات مو

برخی از بیماری های التهابی پوست، مانند پسوریازیس و اگزما، ممکن است روی پوست سر تاثیر بگذارند. تحقیقات نشان می دهد که خواص عسل برای مو با توجه به وجود آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی آن تاثیر بسزایی از خود نشان می دهد.

۲) خواص عسل برای رشد مو

عسل به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود زخم ها و رشد سلول های بنیادی استفاده می شود. خواص عسل برای مو با توجه به منابع قابل اعتمادی که مورد بررسی قرار گرفته، نشان می دهد عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را افزایش دهد. (پوست سر پر از سلول های اپیتلیال است که بسیاری از فولیکول ها و حفره های بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند).

۳) خواص عسل برای درخشش مو

خواص عسل برای درخشش موها و حفظ سلامت آن بسیار موثر می باشد. همچنین باعث نرم شدن مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. عسل با مرطوب کردن و درخشان کردن مو، می تواند به رشد سریع موهایتان کمک کند.

۴) عسل برای سفیدی مو

عسل حاوی گلوکز و آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را از بین می برد و در نتیجه پراکسید هیدروژن را ترک می کند. پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین، رنگدانه ای است که مسئولیت دادن رنگ موی شما را بر عهده دارد. قرار دادن عسل بر روی موهای شما به طور مداوم می تواند یک جایگزین طبیعی برای درمان های شیمیایی و حذف موهای سفید شما باشد.

 

۵) عسل برای شکستگی مو

کراتین یک پروتئین ضروری است که باعث محکم کردن ریشه های موی شما می شود. درمان های پروتئینی بخش مهمی از روش های درمانی مدرن برای موی شما می باشند و می توانند به بهبود موهای ضعیف و شکننده شما کمک کنند. عسل حاوی پروتئین است و ترکیب آن با مواد معدنی دیگر می تواند ماسک بالقوه ای را برای موهای شکننده ایجاد کند.

مصرف عسل به عنوان ماسک مو

1-ماسک عسل و روغن کرچک

روغن کرچک به طور سنتی برای درمان پوست آسیب دیده و ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. روغن کرچک غنی از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین E است، بنابراین خواص عسل برای موهای آسیب دیده به عنوان یک معجون سحر آمیز مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، روغن کرچک دارای اسید ریسینولئیک و اسیدهای چرب غیر ضروری امگا ۶ است که گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد، در نتیجه باعث افزایش رشد مو می شود.

۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲-۳ قطره آب لیمو باهم مخلوط کنید و ماسک را به مدت ۴۵ دقیقه روی موهایتان قرار دهید، سپس آبکشی نمایید.

2-ماسک عسل و تخم مرغ

بدون شک تخم مرغ برای مراقبت از مو عالی است. دو تخم مرغ به همراه ۲ قاشق غذاخوری عسل را به موهای خود اعمال کنید، به مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید سپس موهای خود را آبکشی نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۰
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی