تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

درمان لک های صورت در منزل با عسل

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۰۱ ب.ظ

درمان لک های صورت در منزل با عسل

درمان لک صورت با عسل چگونه امکان پذیر می باشد؟ با توجه به اینکه عسل به وسیله فعالیت های آنزیمی و باکتریایی زنده با هم ترکیب می شوند تا یک ماده مؤثر با صدها کاربرد درمانی ایجاد کنند، برای درمان لک صورت بسیار تاثیر گذار می باشد. فرآیند منحصر به فردی که باعث به وجود آمدن عسل می شود، برای استفاده های آرایشی بسیار مفید است، از قبیل پاک سازی آکنه، درمان زخم ها و شفاف سازی پوست. عسل خام و تصفیه نشده بیشترین تاثیر را بر درمان موضعی پوست دارد.

عسل خام کمک می کند تا باکتری ها را بر روی پوست شما متعادل کند و می تواند یک ماسک عالی برای درمان آکنه باشد. عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته و به طور قابل توجهی موثرتر از سایر محصولات زنبور عسل است. اما درمان آکنه با عسل یونجه نیز امکان پذیر می باشد.

 

مزایای عسل برای پوست صورت چیست؟

  1. مرطوب نگه داشتن پوست
  2. عسل به عنوان پاک کننده
  3. عسل به عنوان لایه بردار
  4. بهبود زخم ها با عسل
  5. عسل برای آکنه و جوش
  6. جوان سازی پوست با عسل

۱) عسل و دارچین

هنگامی که فولیکول های مو، روی سطح پوست شما با روغن و سلول های مرده پوست مرطوب می شوند، پوست شما اغلب با توده ها و رگ هایی به نام آکنه ظاهر می شود. وجود این آکنه ها باعث بجا گذاشتن لکه هایی بر روی پوست شما می شوند.

آکنه علاوه بر اینکه علائمی روی پوست ایجاد می کند. می تواند خلق و خوی شما و اعتماد به نفس شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر در گذشته دچار آکنه شده اید، می دانید که این لکه ها به سرعت از بین نمی روند. همانطور که بعضی از نقاط بهبود می یابند، ممکن است خیلی از نقاط دیگر پوست به صورت جای آکنه باقی بماند. بعضی از آکنه های عمیق حتی ممکن است منجر به زخم های دائمی در صورت عدم درمان شوند.

۲) عسل و جوش شیرین

جوش شیرین تقریبا در تمام خانواده ها استفاده می شود و همیشه در دسترس است. این عنصر و ترکیب آن با عسل می تواند یک ماسک فوق العاده را ایجاد کند و پوست شما را شفاف کند. علاوه بر این می تواند پوست شما را از جوش های ناخواسته نیز نجات دهد و لک های برجای مانده را از بین ببرد.

همانند سایر محصولات مراقبت از زیبایی، جوش شیرین نیز نیاز به تست دارد تا از عدم حساسیت به آن آگاه شوید. سعی کنید که یک آزمایش را روی دستان خود انجام دهید. اگر احساس سوزش کردید، ممکن است حساسیت داشته باشید؛ زیرا پوست صورت شما نسبت به سایر قسمت های بدن حساس تر است. همچنین هنگام استفاده از ماسک عسل و جوش شیرین باید احتیاط کنید که به چشم هایتان نزدیک نشود یا تماس مستقیم نداشته باشد، چون باعث خارش می شود و می تواند برخی اثرات نامطلوبی را بجا بگذارد.

۳)ماسک عسل و سیب زمینی

اهمیت خوردن یک رژیم غذایی سالم در هنگام صحبت کردن در مورد سلامت پوست نمی تواند نادیده گرفته شود. پوست ما تقریبا هر ۲۷ روز احیا می شود، بنابراین با خوردن میوه ها و سبزیجات تازه، بدن ما به ویتامین هایی که برای ایجاد پوست سالم و زیبا نیاز دارد را دریافت می کند.

درمان لک صورت با عسل و ترکیب آن با سیب زمینی شیرین، انتخاب ماسک مناسبی برای پوست ما بوده. همچنین این ماسک طبیعی و دست ساز مقرون به صرفه می باشد!

۴)عسل و زعفران

درمان لک صورت با عسل و زعفران یکی از بهترین روش های طبیعی می باشد. همچنین برای درمان پوسته پوسته شدن صورت بسیار مفید است. داشتن خواص ضدباکتریایی عسل و زعفران برای بهبود رنگ پوست و کاهش لکه ها و رنگدانه ها مفید هستند.

 

۵) ماسک عسل و هویج

این ماسک هویج و عسل، مناسب برای هر نوع پوست است. هویج یک ضد عفونی کننده طبیعی می باشد و پوست را تحریک می کند که شما پوست تازه و سالم داشته باشید. بتا کاروتن در هویج، یک ماده عالی برای جوان سازی پوست می باشد که از رادیکال های آزاد محافظت می کند و می تواند باعث شفافیت پوست شود.

عسل دارای خواص ضد میکروبی است و یک آنتی اکسیدان طبیعی می باشد. عسل با عفونت های میکروبی مبارزه می کند و باعث از بین رفتن جای آکنه بدون تحریک پوست شما می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۱
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی