تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

خواص شگفت انگیز عسل از دیدگاه قرآن!

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱ ب.ظ

خواص عسل در قرآن و قدرت شفابخشی آن در درمان بیماری های گوناگون گسترده است و ذکر این خواص در قرآن کریم، این ادعا را اثبات می کند. بی تردید اهمیت عسل در طب قدیم به مراتب بیشتر از زمان حاضر بوده است. همچنین در قرآن کریم نیز از عسل به عنوان موهبت الهی و شفابخش یاد شده .

عسل واژه ای عربی است که به فارسی انگبین نامیده می شود. این ماده شیرین و لذیذ توسط زنبورعسل از شهد گل ها جمع آوری و پس از تغییرات لازم در سلول های مومی شان های کندو ذخیره می شود.

جایگاه عسل در قرآن و احادیث

پیامبران الهی آن چنان به عسل علاقه نشان می دادند که آن را به عنوان یکی از ارزاق طیبه الهی مورد استفاده قرار می دادند و هنوز هم بعضی عسل را نوشابه انبیاء می نامند. توجه نبی گرامی اسلام و ائمه معصومین به عسل در اخبار و روایات گوناگونی ذکر شده است.
خداوند متعال باران را مبارک، عسل را شفابخش و روزی حلال را گوارا معرفی فرموده که هرگاه مخلوطی از این سه فراهم شود برکت و شفا خواهد بود. اما در مورد مبارک بودن آب باران باید گفت که باران پس از چند دقیقه بارش بهترین آب خواهد بود زیرا قطرات اولیه گرد و غبار موجود فضا را با خود پایین می آورد اما بر اثر بارش باران هم هوا تمیز می شود و هم آب باران تمیز خواهد شد. آب باران دارای مقادیر متفاوتی ویتامین B12 می باشد اما همین مقادیر مختلف نیز از نظر قرآن تقسیم بندی های متفاوتی دارد به این معنی که باران ها از لحاظ شدت بارش و خاصیت بخشی به انواع مختلفی تبدیل می شود. به عنوان مثال آب نیسان بارانی که در ماه های فروردین و اردیبهشت می بارد) دارای خواص منحصر به فردی می باشد و به همین مناسبت هم در قرآن بر مصرف چنین عسلی تأکید بیشتری شده است.

 

 

خواص عسل در قرآن

 

 

 

نکات قرآنی در مورد عسل

یکی از ماموریت های زنبورعسل تلاش و حرکت و انتخاب مسکن بر اساس غریزه ای می باشد که خداوند در نهاد او قرار داده، به طور کلی رفتار حیوانات طبق فرمان الهی و به صورت طبیعی و غریزی است.

  • عسل طبیعی به رنگ های مختلفی است.
  • گیاهان و گل ها، خواص درمانی دارند که از طریق عسل دردهای ما را درمان می کنند.
  • اعجاز خلقت این است که یک کارخانه عسل سازی در شکم حیوانی کوچک قرار داده شده است.
  • خانه سازی، موم سازی و عسل سازی در کنار زهرسازی، توسط حیوان کوچکی مثل زنبور از نشانه های قدرت الهی است.
  • بحث درباره خواص عسل در قرآن، درمان و قدرت شفابخشی عسل در بیماری های گوناگون بسیار گسترده است و ذکر این خواص در قرآن کریم، این ادعا را اثبات می کند.

۱) بیماری آنفلوآنزا

آنفلوآنزا یک بیماری سیستمیک است که معمولا به صورت ایپدمیک ظاهر می شود. این بیماری به علت آلودگی به ویروس آنفلوآنزای A و B به وجود می آید.

روش طب قرآنی:

  • برای پیشگیری از این بیماری، بهترین روش پرهیز از غذاهای مضر یا ممنوع است؛ همچنین خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سیب (شسته شده) با پوست و دانه است.

۲) بیماری افزایش هورمون پرولاکتین

ناهنجاری های ترشح پرولاکتین را اصولا از روی گالاکتوره غیر زایمانی تشخیص می دهند که عبارت است از ترشح شیر مادر در مواقعی غیر از مرحله زایمان.

روش طب قرآنی:

  • روزانه ۴ تا ۶ لیوان شربت عسل و ۲ لیوان نکتار سیب و عسل را به مرور بنوشند.

۳) اختلالات قاعدگی

دو رویداد اصلی در سیکل قاعدگی طبیعی عبارت اند از: تخم گذاری و خون ریزی. طول سیکل قاعدگی در افراد مختلف فرق می کند و از دو تا شش هفته یا بیشتر طول می کشد، ولی تخمک گذاری طبیعی دو هفته قبل از آغاز خون ریزی اتفاق می افتد.

این دو هفته، طول عمر طبیعی جسم زرد در زنی است که بارور نشود. بدین ترتیب علت تفاوت در طول سیکل قاعدگی کم و زیاد شدن مرحله فولیکول قبل از تخمک گذاری است.

روش طب قرآنی

  • روزانه ۳ تا ۴ لیوان آب هویج و عسل در طول روز و به مرور بنوشید.

 

۴) کارسینوم پستان

شایع ترین تومور بدخیم در جوامع غربی است که زنان را مبتلا می کند و بیش از تمام تک تک سرطان های دیگر موجب مرگ زنان می گردد.

روش طب قرآنی:

  • روزانه چند لیوان شربت عسل و لیمو ترش تازه و یخ را به آرامی بنوشید.
  • توجه:به بیمارانی که مجبور به انجام شیمی درمانی هستند، توصیه می شود که چند روز قبل و بعد از شیمی درمانی فقط از آب میوه جات و سبزیجات مخلوط با عسل استفاده کنند تا دچار بی اشتهایی و حالت تهوع نشوند.

۵) سرطان گردن رحم

از بدخیمی های شایع در زنان است. این بیماری عمدتا در طبقات پایین جامعه شایع تر است.

روش طب قرآنی:

  • یک لیتر آب را بجوشانید و سپس صبر کنید تا ولرم شود. نصف لیوان از این آب را با ۱ قاشق مرباخوری عسل طبیعی محلول کرده و با سرنگ بزرگ واژن را شستشو دهید. این عمل را روزانه ۳ بار تکرار کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۸
محمد محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی