تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

پیاز و عسل و خواص مصرف عسل و پیاز

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ب.ظ

خواص عسل و پیاز در درمان بیماری ها به خوبی شناخته نشده و افراد کمی با فواید مصرف پیاز و عسل آشنا هستند. بر خلاف سایر مقالات ما در آهوتا که بیشتر در ارتباط با عسل درمانی می باشد، در این مقاله تمرکز اکثریت بر روی پیاز داریم! در صورتی که از شربت سرفه فعلی خویش ناراضی هستید، عسل و پیاز را امتحان کنید که نوعی داروی سرفه است. این ترکیب، نوعی دوشاب خوش طعم و کارساز می‌باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده پیاز می‌توان داروهای طبیعی زیادی فرآوری نمود.


خواص عسل و پیاز برای انسان

یک ویروس بسیار ناخوشایند داخل بدن ما هستی دارد که هیچ پزشکی نمی‌تواند آن را از بین ببرد. این ویروس جدید، اخیر و نیرومند است که هیچکس منشأ آن را نمی‌داند و نمی‌توان با به کارگیری واکسن از دست این ویروس رها شد.

خواص عسل و پیاز

اتفاقی در یک کودکستان برای پسرم اتفاق افتاد که از قبل تحت تأثیر مصرف بره موم (پروپولیس) بوده و بدن او الی حدی تغییر ناپذیر بود. با این حال به نوعی طب ویرسی مبتلا شد که دربرگیرنده آبریزش بینی و سرفه می‌شد. چگونگی گلوی او خوب بود که شاید به علت مصرف بره موم بوده است، اما سرفه‌های او بسیار شدید بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۳۹
محمد محمد

خواص کشک و انواع آن همراه طرز تهیه غذا با کشک

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱ ب.ظ

به طور کلی لبنیات، عضوی جدا نشدنی از وعده های غذایی روزمره ما هستند. چراکه یگانه از سرنوشت های مهم و اصلی هرم غذایی، لبنیات هستند. لبنیاتی مشابه پنیر، شیر و ماست که همه این ها، به میزان قابل توجهی پروتئین و کلسیم دارند که هر دوی این مواد برای سلامت و رشد تن بسیار ضروری و مهم هستند. 

برای مثال، کودکان در سنین رشد، به میزان زیادی به کلسیم و شیر نیاز دارند؛ چراکه کلسیم و پروتئین شیر، تاثر سر راست بر رشد استخوان ها و شکل گیری عضلات آن ها دارد. شیر، کشک٬ ماست، دوغ و پنیر کلسیم بسیار زیادی دارند. در کناره کل این موارد، یکتا از فرآورده های لبنی که خواص بسیار زیادی هم دارد، کشک است. 

کشک گرد از کهن ترین محصول های لبنی است که پروتئین و کلسیم بسیار زیادی دارد. دیرینگی کشک آنقدر بسیار است که از سررسید های دور زبانزد های زیادی با کشک ساخته شده و امروزه هم از آن ها کاربرد می شود. بهترست بدانید که کشک تنها در ایران جاسازی و تولید شده و احد از محصول های لبنی درونی مملکت بوده و به سایر مملکت ها صادر می شود. 

کشک و فواید آن

کشک هم به چهره خام و هم ترکیبی مورد کاربرد پیمان می گیرد. اغلب آش های ایرانی مشابه آش دودمان به کمک کشک تهیه و پختن می شود. همین جستار باعث افزایش ارزش غذایی این خوراک هم می شود. 

بهتر است بدانید که کشک احد از محصول های شیر بوده که به شیوه سنتی از جوشاندن، تغلیظ یا خشک کردن دوغی که پس از کره گیری باقی می ماند و یا از ماست بدون چربی جاسازی می شود. رنگ کشک عموما سفید بوده و کمی غلطت اش بیشتر از شیر است.

کشک و فواید آن

کشک چیست؟

کشک یگانه از فرآورده های شیر است که ویژگان زیاد زیادی دارد. کشک از دوغ تعبیه شده و غالباً طعم ترشی دارد و در غذاهایی همانند کله جوش٬ آش سلسله و «کشک بادمجان» کاربرد می‌شود. از مواد اولیه کشک می طاقت به شیر میش، بز، گاو و یا مخلوطی متعلق به ها اشاره کرد.

 در صنایع غذایی و کارخانه ها، تولید کشک با فرآیند‌های صنعتی و به چهره کشک مایع، به طور مستقیم از شیر تهیه می شود. کشک های سنتی مایع از ساییدن و رقیق کردن کشک خشک که معمولا به صورت غیر پاستوریزه تعبیه شده‌، فرآوری می ‌شوند. بر پای بست، آزمایش های سپریدن شده، در هر 100 گرم کشک، نزدیک 105 لغایت 120 کیلو کالری انرژی وجود دارد که می تواند تقسیم عمده ای از انرژی تن را تامین کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۲۱
محمد محمد

عسل خام چیست و چه خواصی دارد؟

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ب.ظ

عسل خام واقعا سر راست از کندو می آید و یک اَبَر خوراکی نیرومند و شیرین کننده ای مفید است. خواص عسل خام و تفاوت های آن با عسل معمولی را در این نوشتار مورد رسیدگی قرار خواهیم داد. عسل اشکال و فرم های زیادی دارد، سده هاست عسل بعنوان دارو و شیرین کننده طبیعی استفاده میشود. برخی ها آشکارا از زنبوردارها عسل تعبیه میکنند و برخی آن را از فروشگاه میخرند. ولی همه عسل ها یکسان نیستند.

عسل خام و عسل معمولی

تهیه عسل از زنبوردارها به این معناست که میتوانید اطلاعات کاملی درباره این که چه گونه عسلی میخرید بدست آورید. وقتی از فروشگاه خرید میکنید ممکن است اشتباها ً عسل تقلبی بخرید و زیان کنید. اکثر اوقات عسلی که از فروشگاه میخرید بیش از کران در فرآیند پاستوریزه، تولید شده است.


فرآیند پاستوریزه کردن، بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و آنزیم های عسل را از بین میبرد و ارزش غذایی آن را زیر می آورد. برخی از مردم هم معتقدند که عسل خام و عسل معمولی فرقی ندارند، اما ما در این نوشتار این سوء تفاهم را از بین میبریم.

قبل از اینکه به رسیدگی تفاوت بین این دو بپردازیم اول باید عسل خام را شرح دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۱۰
محمد محمد

خواص گشنیز و مضرات مصرف گیاه گشنیز

جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ب.ظ

گشنیز گیاه خوش عطری است که در سراسر دانشمند به‌شکل‌های برگ،ساقه و تخم گشنیز کاربرد می‌شود. گشنیز به‌واسطه داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان سرشار از ویژگان درمانی است. فواید گشنیز به‌قدری زیاد است که فرنام گیاه معجزه‌آسا را به آن داده‌اند. گشنیز برای کاهش کلسترول، شفا التهاب و مشکلات پوستی و تنظیم اختناق خون کاربرد دارد. در این نوشتار شما را با ویژگان گشنیز، این سبزی درمانی و همه‌فن‌حریف آشنا خواهیم کرد.

گشنیز چیست؟

گشنیز گیاهی است که به‌طور گسترده در عالم به‌عنوان ادویه و چاشنی یا برای تزئین بشقاب خوراک متعلق به بهره‌گیری می‌شود. نام علمی آن، کوریاندروم ساتیوُم ال (Coriandrum sativum L) است. برگ‌های گشنیز عطر خوش و آشنایی دارند و معمولا به‌صورت خام یا خشک‌شده در آشپزی کاربرد می‌شوند.

ارزش تغذیه‌ای گشنیز

نباید فکر کنید که گشنیز فقط برای تزیین غذاها استعمال دارد. اکثر مردم نمی‌دانند گشنیز حائز ۱۱ ماده از روغن‌های اسانسی، ۶ گونه اسید (شامل آسکوربیک اسید یا همان ویتامین C)، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که هرکدام از آنها خواص بسیاری دارند و به انگیزه همین ناآگاهی بعد از اینکه غذایشان را گرایش کردند برگ‌های گشنیزی را که برای تزیین غذا از آن بهره‌گیری شده بود درون سطل آشغال می‌ریزند.

خواص گشنیز

خواص گشنیز

مصارف درمانی گشنیز به شرح زیر است:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۴۸
محمد محمد

یک تغذیه سالم شامل خوردن موادی از گروههای غذایی مختلف می باشد:پروتئین مانند گوشت، تخم مرغ، لبنیات، میوه و سبزیجات، جو و گندم مانند نان و پاستا و چربی و شیرینی. همیشه رعایت رژیم غذایی مناسب مفید نمی باشد،زیرا ممکن است شما از یک گروه که علاقه اکثریت داشته باشید اغلب بخورید و گروه سایر را اصلاً در برنامه غذایی خویش کاربرد نکنید. 

اگر با دقت به چیزی که می خورید توجه داشته باشید متوجه می شوید که از مواد مغذی کافی در غذاهای یومیه خویش بهره‌گیری نمی کنید.بنابراین توجه به غذایی که می خورید مهم است و در ضمن باید توجه داشته باشید که چه گروه غذایی در رژیم شما وجود ندارد. 

تغذیه سالم و اصولی

برای دانستن کمبود مواد مورد بیچارگی در رژیم خویش به مدت یک هفته از غذاهایی مصرفی خویش یادداشت برداریدو به این نکته که آیا همه گروههای غذایی در رژیم شما قرار دارد یا نه مستحضر شوید. سپس متوجه می شوید که با دگرگونی ها کوچکی در غذای خویش از رژیم غذایی سالمی مستفیض می شوید.

رسیدن به تعادل

در درازا روز از تمام گروه های مواد غذایی مصرف کنید مثل دانه ها، مواد غذایی پروتئینی، میوه و سبزیجات، و فراورده های لبنی. به تن خویش گوش دهید، فقط در زمانی که گرسنه هستید بخورید و در زمانی که دانستن سیری کردید از خوراک خوردن دست بکشید.

تغذیه سالم

تغذیه متنوع:

در خوردن ماجراجو باشید، غذاهای گوناگون و متنوع از تمام گروه های غذایی برگزیدن نمایید. به عنوان مثال، برای هر سررسید که می خواهید میوه مصرف کنید این گزینش یک سیب نباشد بلکه از انواع گوناگون گزینش کنید. خوردن انواع مواد غذایی هر روز به شما کمک خواهد کرد تمام مواد مغذی به شما برسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۲۵