تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم

بدن سالم با تغذیه سالم

تغذیه سالم رشد را میسر می‌سازد، به تندرستی و طول عمر می‌انجامد و با تأثیر بر روی مغز و روان سبب رشد فکری می‌گردد.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

عسل قنقال؛ خاصیت درمانی و عوارض جانبی آن!

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴ ق.ظ

عسل قنقال

 یک عسل فوق العاده و مقوی می باشد که در لیست عسل های تک گل می تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از بیماری ها و رفع مشکلاتی مانند استرس و اضطراب که ناشی از فعالیت زیاد و تنش های روزمره پدیدار می شود باشد. اما باید دقت داشته باشید که عسل تک گل به آن معنا نیست که صد در صد شهد آن از یک گیاه است بلکه به عسلی گفته می شود که زنبورها بیشتر از ۵۰ درصد از شهد یک گیاه تغذیه کرده باشند.

طعم عسل قنقال و طبع آن

عسل قنقال دارای عطر و طعمی ملایم است که معمولا مورد پسند بیشتر افراد قرار می گیرد. طبع عسل قنقال نیز معتدل می باشد.

 

خواص عسل قنقال

 

خواص عسل قنقال

۱. تقویت مغز و حافظه

هر فردی ممکن است هر از گاهی لحظاتی از زندگی خود را فراموش کند، خصوصا وقتی زندگی پر مشغله می شود. اگرچه این یک اتفاق کاملا عادی است اما داشتن حافظه ضعیف می تواند نا امید کننده باشد. عسل قنقال با توجه به خواصی که برای تقویت حافظه دارد می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

۲. درمان ناراحتی های ریه

شاید یکی از بهترین روش های طبیعی برای پاکسازی ریه ها، استفاده از مواد غذایی مفید که هم ارزان هستند و هم در خانه یافت می شوند باشد که می تواند در تسکین علائم آن تاثیرگذار باشد. از آنجا که عسل شکر تیغال سرشار از آنتی اکسیدان است برای درمان بسیاری از مشکلات تنفسی موثر می باشد.

۳. درمان بیماری های روده

عواملی مانند سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی، منطقه جغرافیایی، سن، جنسیت، مصرف بعضی داروها، تغییر در عادات غذایی و خیلی عوامل دیگر ممکن است باعث بروز ناراحتی ریه در افراد شود، در نتیجه مصرف عسل قنقال برای افرادی که از بیماری های روده رنج می برند توصیه می شود.

۴. کنترل سرطان

سرطان در اثر آسیب ژنتیکی در ژنوم سلول ها ایجاد می شود. این آسیب یا در طول زندگی به ارث رسیده یا به دست می آید. آسیب ژنتیکی اکتسابی معمولاً از طریق شیوه های زندگی ناسالم به فرد تحمیل می شود. از آنجا که عسل طبیعی قنقال دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است می تواند به جلوگیری از رشد سلول های سرطان زا کمک کند.

۵. درمان مشکلات کبدی

خاصیت آنتی اکسیدانی عسل قنقال باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شود که این رادیکال ها تاثیرات مخرب در بدن به جای می گذارند. عسل قنقال همچنین از کبد در برابر مواد سمی محافظت می کند. گفته می شود که ترکیبات فنولی که در آنتی اکسیدان موجود در این عسل یافت می شود، عامل محافظت از کبد می باشد.

عوارض جانبی

مصرف عسل قنقال برای افراد دارای فشار خون و افرادی که از قرص های تنظیم فشار استفاده می کنند همراه با احتیاط باشد.
زیاده روی در مصرف عسل قنقال ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع در بعضی افراد شود پس توصیه می کنیم با دوز مناسب از آن مصرف کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۰:۴۴
محمد محمد

عسل ریحان؛ ۹ خاصیت جادویی عسل ریحان!

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۲۲ ب.ظ

عسل ریحان سرشار از خواص دارویی است که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند و می توانید آن را بدون استرس به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

عسل ریحان موجب درمان بسیاری از مشکلات معده می گردد و دستگاه گوارش را تقویت می کند، همچنین با توجه به خاصیت ضد عفونی و میکروب کشی آن برای درمان بیماری های دهان، دندان و لثه مفید است.

 

خواص عسل ریحان

خواص  عسل ریحان

۱. کاهش استرس اکسیداتیو

۲. مبارزه با سرطان

۳. محافظت در برابر پیری پوست

۴. کاهش قندخون بالا

۵. حمایت از سلامت قلب و عروق

۶. کاهش التهاب و تورم

۷. مبارزه با عفونت

۸. درمان استخوان درد

۹. کاهش اضطراب

عوارض جانبی

عوارض جانبی منفی مرتبط با عسل ریحان در آزمایشات انسانی گزارش نشده است اما توصیه می شود قبل از مصرف عسل ریحان در رژیم غذایی خود دقت کنید که به ریحان یا محصولات زنبورعسل حساسیت نداشته باشید. همچنین سعی کنید در صورت امکان آن را از یک منبع معتبر خریداری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۹ ، ۱۹:۲۲
محمد محمد

ماسک زردچوبه و عسل؛ خواص طلایی آن روی پوست

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶ ب.ظ

 

زمان زیادی می باشد که همه مردم در سراسر جهان ماسک زردچوبه و عسل را برای خواص درمانی مورد استفاده قرار داده اند. ماسک زردچوبه و عسل می تواند به طراوت و شادابی پوست کمک کند و با مصرف آن خطوط ریز چین و چروک، لکه های پوستی و همچنین لک های قرمز حاصل از بریدگی هایی که روی پوست ایجاد می شوند را به مرور زمان تسکین دهد.

ماسک زردچوبه و عسل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه ماسک عسل و زردچوبه درست کنید؟

در اینجا آنچه شما نیاز دارید:

  • ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب ارگانیک
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری عسل خام
  • ۱ قاشق چایخوری شیر یا ماست

مرحله اول:

در یک کاسه کوچک، پودر زردچوبه، سرکه سیب، عسل و شیر  یا ماست را با هم مخلوط کنید تا مخلوط حاصله به قوامی مانند خمیر برسد که بدون چکه کردن به صورت شما بچسبد.

مرحله دوم:

قبل از استفاده از ماسک عسل و زردچوبه، صورت خود را بشویید و خشک کنید تا هرگونه آرایش یا آلودگی از بین برود. ماسک را با استفاده از انگشتان دست خود یا یک برس آرایشی بمالید، مراقب باشید از تماس با ناحیه چشم جلوگیری شود.

مرحله سوم:

اجازه دهید ماسک حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت شما باقی بماند.

مرحله چهارم:

ماسک را با آب گرم بشویید. به یاد داشته باشید که بعد از مصرف این ماسک و بعد از شست و شو، پوست کمی زرد رنگ خواهد شد. اگر زردچوبه ممکن است به طور موقت پوست شما را زرد رنگ کند، اما طی چند ساعت از بین می رود. همچنین می توانید از روغن پاک کننده ساده برای خلاص شدن از رنگ زرد پوست خود استفاده کنید.

 

خواص ماسک زردچوبه و عسل

۱. کمک به درخشش پوست

۲. بهبود زخم

۳. خاصیت ضدالتهابی

۴. درمان آکنه

۵. رفع خشکی پوست

۶. محافظت از پوست در برابر آفتاب

۷. رفع چین و چروک

۸. کاهش علائم کشش پوست

۹. درمان لک

عوارض جانبی

بعضی از افراد در هنگام استفاده از زردچوبه ممکن است دچار واکنش هایی از جمله سوزش و خارش در پوست شوند. در مورد دوز مصرف زردچوبه و مصرف آن با داروهای دیگر باید احتیاط کرد.

قبل از مصرف آن بهتر است مقداری از این ماسک را روی پوست دست خود امتحان کنید و بگذارید یک ساعت باقی بماند. اگر حساسیت و قرمزی مشاهده نشد شما می توانید با خیال راحت از ماسک زردچوبه و عسل بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۲:۳۶
محمد محمد

درمان کم خونی با عسل

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۵ ب.ظ

درمان کم خونی با عسل یک راهکار خانگی فوق العاده می باشد که شاید شما را از مصرف داروهای شیمیایی نجات بدهد. از آنجایی که عسل منبعی سرشار از آهن است، می تواند به درمان کم خونی برای آن دسته از افرادی که از کم خونی خفیف رنج می برند مناسب باشد. ولی ما توصیه می کنیم که بعد از یک دوره درمان کم خونی با عسل حتما یک آزمایش بدهید تا از نتیجه کار آگاه شوید.

علائم کم خونی

بیشتر علائم مهم کم خونی که بسیار شایع می باشد و ممکن است برای قسمت های مختلف بدن مشکلاتی ایجاد کند شامل موارد زیر است:

  • اختلال هموگلوبین
  • خستگی مداوم
  • رنگ پریدگی یا افتادگی پوست
  • ریزش شدید مو
  • کمبود انرژی
  • تپش قلب منظم
  • تنگی نفس
  • بی خوابی
  • تورم اطراف چشم
  • سردرد
  • کاهش اشتها
  • سفیدی ناخن ها

 

درمان کم خونی با عسل

 

درمان کم خونی با عسل

1. عسل و جعفری

مقداری جعفری را در یک فنجان آب بریزید و آن را روی آتش بگذارید تا جعفری جوش بیاید.

جوشانده جعفری صاف شده و یک قاشق چای خوری عسل را باهم ترکیب کنید.

نوشیدنی را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید و جعفری به بدن کمک می کند تا آهن را به سرعت جذب کند، در نتیجه نسبت هموگلوبین خون افزایش یافته و کم خونی را درمان می کند.

 

2. آب سبزیجات همراه با عسل

سبزیجات سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، تربچه سبز، خردل سبز، شاهی، کلم بروکلی و برگ چغندر از غذاهای غنی از آهن هستند و خوردن منظم آنها می تواند به درمان کم خونی کمک کند.

عناصر:

  • نصف فنجان کلم
  • یک چهارم فنجان کرفس خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • نصف لیمو

طرز تهیه:

سبزیجات خرد شده، عسل و آبلیمو را در مخلوط کن بریزید.

مواد را خوب مخلوط کنید.

آب را در یک فنجان بریزید و آن را به عنوان صبحانه یا یک ساعت قبل از تمرین بنوشید.

شایان ذکر است، آب سبزیجات را با عسل بیش از حد مصرف نکنید، حداکثر می توانید روزانه سه تا چهار فنجان میل کنید.

 

3. عسل و کنجد

کنجد یکی از مهم ترین مواد غذایی است که در معالجه سریع کم خونی مفید می باشد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری دانه کنجد را در آب قرار دهید و بگذارید ۳ ساعت خیس بخورد.

مخلوط را خوب خرد کنید تا خمیر به دست بیاید، سپس عسل به آن اضافه کنید.

دو قاشق غذاخوری از مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید یا می توانید این مخلوط را به یک فنجان شیر اضافه کرده و روزانه قبل از خواب مصرف کنید.

 

به نظر شما درمان کم خونی با عسل راه کار مناسبی است؟ اگر شما هم تجربه ای از این روش درمان کسب کرده اید آن را با کابران آهوتا به اشتراک بگذارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۹ ، ۱۸:۱۵
محمد محمد

خواص روغن نارگیل و مضرات مصرف آن برای سلامتی

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۰۲ ب.ظ

خواص روغن نارگیل برای سلامتی و همچنین کاربرد های آن برای استفاده روزمره بسیار گسترده است. روغن نارگیل از گوشت داخلی نارگیل به دست می آید. این روغن را به دو روش فرآوری خشک (تصفیه شده) و فرآوری مرطوب (تصفیه نشده) استخراج می کنند. روغن نارگیل تصفیه شده به دلیل فرایند هایی که بر روی آن انجام می شود، خاصیت های خود را از دست می دهد و برای سلامتی مناسب نیست. در این مقاله با فواید روغن نارگیل آشنا می شویم.

خواص روغن نارگیل

فهرست مطالب

خواص روغن نارگیل برای سلامتی

خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی بی شمار است. برای مثال روغن نارگیل برای دور چشم شواهد و مدارکی در حال رشد وجود دارد که نشان می دهد روغن نارگیل برای سلامتی چه از نظر داخلی و چه از نظر زیبایی برای بدن مفید است. در ذیل به برخی ازین فواید اشاره خواهیم کرد:

1- فواید روغن نارگیل برای دیابت نوع 2

برخی شواهد نشان می دهند که روغن نارگیل می تواند علائم دیابت نوع 2 را کاهش دهد. روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید های چرب با زنجیره های متوسط می تواند به جلوگیری از چاقی و به مبارزه با حالت مقاومت به انسولین کمک کند که هردو مورد منجر به دیابت نوع 2 می شوند. همچنین محققان دریافتند که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط می توانند کلسترول خوب بدن را افزایش داده و عملکرد انسولین را در بافت چربی و ماهیچه ها حفظ کنند که این امر در بهبود بخشیدن به بیماری دیابت نوع 2 بسیار موثر است.

2- مفید برای سیستم ایمنی بدن

روغن نارگیل دارای فواید اسید لوریک و اسید کاپریلیک می باشد که برای سیستم ایمنی بدن، یک ارگانیسم بسیار ضروری است. این اسید ها به راحتی می توانند با باکتری ها و ویروس هایی که باعث بیماری های مضر می شوند مقابله کنند. روغن نارگیل مزایای مختلفی دارد زیرا این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد میکروبی است که به شما در حفظ سلامت و ایمنی بدن کمک می کند.

3- ضد التهاب طبیعی است

روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند ضد التهاب خوبی برای بدن باشد. آنتی اکسیدان ها با تثبیت رادیکال های آزاد در بدن و خنثی کردن اتم های واکنشی به بهبود التهابات کمک می کنند. محققان بر این باورند که روغن نارگیل نه تنها ضد التهاب خوبی است بلکه باعث تسکین درد نیز می شود. علاوه بر اینها می تواند از استرس اکسیداتیو تا حد زیادی جلوگیری کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۹ ، ۲۰:۰۲
محمد محمد